محمد صالح جوکار:سلامت مردم یک مسأله راهبردی است و اگر نظارت های دامپزشکی نباشد برای کشور مشکل بوجود می آید

یزدفردا :محمد صالح جوکار:سلامت مردم یک مسأله راهبردی است و اگر نظارت های دامپزشکی نباشد برای کشور مشکل بوجود می آید

مدیر کل دامپزشکی استان یزد در دیدار با نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه وضعيت بهداشتي استان در زمينه سلامت جامعه، بيماري هاي مشترك بين انسان و دام و وضعيت بهداشت منابع توليد دام در استان فعاليت ها و چالش هاي پيش روي استان را در حوزه مختلف فعاليت هاي دامپزشكي در ميان گذاشت.

دکتر علی اکبر حدادزاده گفت: دامپزشکی وظایف سنگینی در حلیت و سلامت غذا و حفظ منابع دامي به عهده دارد.

وي افزود: نظارت های دامپزشکی در دامنه وسيعي از مزرعه تا سفره غذا را شامل مي شود.

وی گفت: در زمينه كنترل و پيشگيري از بيماري هاي دامي علاوه بر برنامه هاي مايه كوبي، تمامی ترددهای دام داخل و خارج  استان به صورت الکترونیکی و در سیستم یکپارچه قرنطینه كنترل مي شود.

در ادامه محمد صالح جوكار نماینده مردم یزد وصدوق در مجلس شورای اسلامی با تشكر از فعاليت هاي پرسنل دامپزشكي در زمينه پيشگيري وكنترل بيماري هاي دامي و مشترك بين انسان وحيوان گفت: بحث سلامت مردم  یک مسأله راهبردی است و اگر نظارت های دامپزشکی نباشد برای کشور مشکل ساز خواهد شد.

جوکار در ادامه افزود: با توجه به اهمیت بیماری های واگیر دار و مشترک بین انسان ودام، هر چه دامپزشکی بيشتر تقویت شود سلامت جامعه و کشور تضمین می گردد.

وی گفت: با توجه به اینکه استان یزد در شاهراه حمل ونقل کشور قرار گرفته است پس دامپزشکی جهت پیشگیری از انتقال بیماری ها وظایف خطیری به عهده دارد و بايد به تلاش هاي خود ادامه دهد.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا